وقتی از اساتید بزرگتر هستید
توسط پت تامسون
این یک پست مهمان از دکتر نوئل استرن است. نوئل یک تمرین مربیگری و ویرایش را اجرا می کند و در سال 2015 چالش هایی را در نوشتن پایان نامه شما منتشر می کند: مقابله با مبارزات احساسی ، بین فردی و معنوی.
wolfgang-rottmann-thkdeSsE05E-unsplash.jpg
مارلین یکی از درخشان ترین و با وجدان ترین دانشجویان دکترا بود که من تاکنون در مربیگری و تمرین ویرایش دانشگاه خود خدمت کرده ام. دانش آموز مسن تر ، پس از بزرگ شدن و خارج شدن سه چهار کودک از وی برای دکترا بازگشت. مارلن شغل تمام وقت را در صورتحساب پزشکی به عهده داشت و جوانترین او هم اکنون در دبیرستان بود ، بنابراین مارلین رویای مادام العمر گرفت - او در یک برنامه دکتری ثبت نام کرد. ما با هم در زمینه پایان نامه او کار می کردیم.
وقتی به تلفن جواب دادم ، به جای اینکه به من خوش آمد بگویم ، مارلن ده دقیقه از حرکت درمی آمد. استاد او تقریباً هر صفحه از مقاله خود را تغییر داده بود و یک یادداشت تک پارهای چهار پاراگراف با سؤالات اضافه کرد. مارلن از طریق تلفن فریاد زد: "من به پلیس دکترا زنگ می زنم!"
فهمیدم چرا مارلین اینقدر ناراحت است. در پنجاه و دو ، او (شجاعانه) وارد مدرسه فارغ التحصیل شد. استاد حداقل پانزده سال جوان تر بود. او در دوره های خود خوب عمل کرده بود ، اما اکنون با پایان نامه ، مارلن را از هر نظر و تقریباً در مورد هر جمله به چالش می کشد.
دانش آموزان مسن در حال افزایش هستند
وضعیت مارلین امری عادی نیست. او مانند بسیاری دیگر از دانش آموزان مسن تر ، یک برنامه آنلاین را برای تأمین شغل تمام وقت و مسئولیت های خانوادگی خود انتخاب کرد. اگرچه با اشتیاق شدید برای کمک به خوانندگان تمایل به کلاس ابتدایی (همانطور که دو فرزند او بودند) ، وی به دلیل شغل و خانواده خود چندین دهه از تحصیلات فارغ التحصیل شده بود.
اکثر داوطلبان دکتری که من به تکمیل مدارک خود کمک می کنم در دهه چهل و پنجاه سالگی هستند و تعداد آنها در اوایل دهه شصت شگفت آور است. آنها غالباً سن خود را عذرخواهی می کنند ، و من استهلاک خودم را نادیده می گیرم و بلافاصله به خاطر روده ، روحیه و رانندگی آنها را تبریک می گویم.
اما آنها کار با اساتید جوان - که می توانند فرزندان و یا حتی نوه های آنها باشند- دشوار است. دانشجویان ممکن است نسبت به انتقادات و توصیه های استادان و مواردی که پیش می آید ، خرابکاری در برنامه ها و پایان نامه های مدرک را تهدید و مقاومت کنند.
چرا همه انتقادات را می گیرم؟
همانطور که به مارلن گفتم ، در کل برنامه دکترا و به خصوص پایان نامه خود ، تجدید نظر کنید. اگر دانشجوی فارغ التحصیل بزرگتر هستید و در یک وضعیت مشابه ، گریه های استادان شما برای تجدید نظر می تواند ناشی از یکی از دو انگیزه اصلی باشد. اولین آنها ممکن است نشانگر کمال گرایی ، کینه ورزی و خردگرایی آنها باشد و به تمایلات کمتر از سلامتی برای اثبات خود و نشان دادن شما که رئیس هستند نشان می دهد. اساتید همچنین ممکن است مصیبت های دکترا را عذاب دهند و بخواهند انتقام بکشند.
انگیزه دوم ممکن است سالم تر باشد. اساتید شما ممکن است تجدید نظر کنند زیرا تواناییهای شما را می شناسند و کار با کیفیتی را برای شما می خواهند و با تأمل برای خودشان. نظرات آنها شخصی نیستند ، و آنها برای دریافت شما نیستند. آنها واقعاً می خواهند به شما کمک کنند و بنابراین شما را تحت فشار قرار می دهند تا بتوانید از پتانسیل خود استفاده کنید. احتمالاً آنها در آینده تحصیلات تکمیلی شما spinoff قابل انتشار (با اذعان به آنها) را می بینند.
از طرف دیگر برنامه دکترا ، مشاور پایان نامه ایالات متحده و جامعه شناس برجسته مایکل Burawoy (2005) با صراحت مشاهده می کند که چگونه او قبلاً از توصیه های خود استفاده می کرد:
من قبلاً کامنتهای مفصلی را می خواندم که برای صفحات پیش می رود و کاملاً بر شما غلبه می کند و حتی شما را فلج می کند. گاهی اوقات هرگز برنمی گردید. شکایت از عقب نشینی شما نسبت به من غیرمسئولانه بود زیرا من گمان می کنم سد معبر من با هدف برقراری اقتدار من ، اعتبار من به عنوان یک جامعه شناس جوان بود - با اندک اندک درباره اینکه چه چیزی می تواند برای شما مفید باشد. (ص 47)
اعتراف Burawoy تحسین برانگیز است. اگر ، اگر شما منتقدی از انتقاداتی مانند او را توصیف کرده اید یا مارلین دریافت کرده است ، هر کاری که می کنید انجام دهید ، مانند یک دانشجوی فارغ التحصیل بی ادب که من شنیده ام رفتار نکنید. بدون قرار ملاقات ، او به دفتر استاد خود خنجر زد ، دست نوشته مشخص شده را که او با تیپ خود سربازان یادداشت چسبناک آماده برای نبرد آماده کرده بود ، ریخت و با هر نکته ای که استاد بیان کرده بود ، استدلال می کرد. نیازی به گفتن نیست ، نامزد تنها انتقام های بی پایان تجدید نظر را به دست آورد.
شما به عنوان یک دانش آموز سالخورده ، مزایایی دارید
با وجود این ، به عنوان یک دانش آموز بزرگتر ، برخی از دارایی های خود را دارید ، پس توجه داشته باشید. تحقیقات تأیید می کند که شما در رسیدن به اهداف دانشگاهی ، خود متکی تر و هدفمند تر در تسلط بر مهارتهای لازم ، بیشتر از دانشجویان جوان ماندگار هستید (Bertone & Green، 2018؛ Deshpande، 2016؛ Dunn، Rakes، & Rakes، 2014؛ Offerman، 2011؛ Spaulding & Rockinson-Szapkiw، 2012).
در اینجا تشویق Offerman (2011) است:
دانشجوی دکتری معاصر پیرتر ، بالغ تر است و تجربیات شغلی دنیای واقعی را به وضعیت یادگیری می بخشد. عضو هیئت علمی مؤثر این موضوع را می فهمد و انتظار دارد که همچنین یاد بگیرد و همچنین تدریس کند ، هر از گاهی به عنوان یک همکار بیشتر از یک ناظر عمل کند . (ص 27)
امیدوارم استادان شما چنین چشم انداز ایده آل را در آغوش بگیرند. اگر این کار را نکنند ، با این وجود می توانید با یادآوری چندین نکته ، از طریق تجربه دکترا با موفقیت حرکت کنید.
آنچه شما می توانید انجام دهید
مقایسه سن و سال را فراموش کنید ("او نیمی از سن من است که قبلاً تحمل کرده است ، در پنج مجله برتر ، با بیست و سه کمک هزینه منتشر شده است!"). به یاد داشته باشید که چرا شما دانشجوی کارشناسی ارشد هستید و مدرک شما برای شما چه خواهد کرد .
اگر یک دانشجوی آنلاین هستید ، وضعیت شما می تواند یک نعمت باشد - لازم نیست که هفته ای دو یا سه بار به چهره ای غیرقابل تصور خیره شوید (مگر اینکه استاد در کنفرانس های اسکایپ اصرار کند).
با تجربه گسترده در زمینه خود می توانید غرور خود را بلعید و دانش خود را خنثی کنید. ممکن است در مورد جنبه های موضوع خود بیشتر از اساتید خود بدانید ، به خصوص اگر پایان نامه شما مشکلی را در محل کار شما بررسی کند. و ممکن است به برخی از انتقادات آنها توجه کنید. اما به خاطر داشته باشید که آنها احتمالاً می دانند چه چیزی برای پایان نامه شما قابل قبول است.
اگر ، اگر شما ، یک پایان نامه کاربردی برای پیشنهاد راه حل های مربوط به آن مشکل در محل کار خود باشد ، و برخی از انتقادهای اساتید مبتنی بر عدم سوء استفاده از رویه ها است ، اصلاحات خود را که توسط تجربیات شما انجام می شود ، دیپلماتیک کنید به صورت کلامی انجام دهید. ممکن است با آن آشنا نباشد. . . . ولی . . . "(آنها هم سرنوشت دارند!)
پس از برگشتن به مقاله تغییر مسیر خون-قرمز ، جلسه ای ترتیب دهید.
نقص دکترای خود را بپذیرید ، در برابر انتقادات باز باشید و توضیح دهید. همانطور که Offerman (2011) و Cassuto (2013b) می گویند ، مشاوران خوب با دانشجویان خود همکاری می کنند. اگر نمی فهمید ، ادامه دهید.
در مورد نگرانی های دیگر خود نگران نباشید. اساتید شما مشکلات خاص خود را دارند.
بصورت حضوری ، تلفنی یا ایمیل یا متن ، همانطور که در کار روزانه خود انجام می دهید ، حرفه ای عمل کنید. شما احترام استادان را کسب خواهید کرد.
به یاد داشته باشید تجربیات دنیای واقعی خود را در سایر شرایط حساس با همکاران و خانواده و اینکه چگونه معقولانه و خلاقانه حل کرده اید یا به آنها پاسخ داده اید. انتقال و استفاده از توانایی های شما می تواند به شما کمک کند تا از مزایای یک برنامه مدرک پیشرفته و به خصوص پایان نامه استفاده کنید.
با خود با احترام رفتار کنید. شما حق راهنمایی و توضیحات اساتید خود را دارید (پس از همه ، هزینه آن را می پردازید).
اگر احساس می کنید واقعاً می توانید از آن بهره مند شوید (در یک همتای ، یک همکار اخیراً فارغ التحصیل ، یک مربی ، یک سردبیر) از کمکهای خارجی جستجو کنید.
کار را با کوشش و پشتکار انجام دهید و این کار را به خوبی انجام دهید.
ببینید که چگونه این پیشنهادات می توانند برای شما موثر باشند. شما به عنوان یک دانشجوی ارشد ارشد ، شما در یک مسیر آموزشی بسیار چالش برانگیز قرار گرفته اید که سایر افراد نیمی از سن شما اغلب از آن جلوگیری می کنند. (اگر شروع کنند ، غالباً قبل از اتمام پایان نامه ترک می شوند.) بنابراین ، سن خود را با افتخار بپوشید و از تجربیات زندگی خود سپاسگزار باشید. وقتی از اساتید خود پیرتر هستید ، برای تکمیل مدرک دیرینه خود از برخوردهای قبلی ، مهارتهای بین فردی و صبر بی نهایت استفاده کنید.
منابع
Bertone، S.، & Green، P. (2018). دانستن دانشجویان تحقیق خود: ابداع مدل های آموزش دکتری برای موفقیت. تحصیلات تکمیلی در آموزش عالی ، 471-498.
Burawoy ، M. (2005). در منطقه پایان نامه مبارزه کنید. جامعه شناس آمریکایی ، 36 (2) ، 43-56.
Cassuto ، L. به یاد داشته باشید ، استاد ، نه خیلی نزدیک. تواریخ آموزش عالی. برگرفته از http://chronicle.com/article/Not-Too-Close/138629/
Deshpande ، A. (2016). بررسی کیفی چالشهای تأثیرگذار بر روی دانشجویان دکتری در یک برنامه دکتری آنلاین. مطالعات آموزش بین المللی ، 9 (6) ، 139-149.
Dunn، KE، Rakes، GC، & Rakes، TA (2014). تأثیر خودتنظیمی آکادمیک ، تفکر انتقادی و سن بر تلاش علمی دانشجویان آنلاین فارغ التحصیلان. آموزش از راه دور ، 35 (1) ، 75-89.
Offerman، M. (2011). مشخصات دانشجو در مقطع دکترا غیرانتفاعی. مسیرهای جدید در آموزش مداوم بزرگسالان ، 129 ، 21-30 .
Spaulding، LS، & Rockinson-Szapkiw، AJ (2012). شنیدن صدای آنها: کاندیداهای داکتر فاکتورها به پشتکار خود نسبت می دهند. مجله بین المللی مطالعات دکتری ، 7 ، 199-219.
عکس توسط ولفگانگ روتمان در Unsplash